Migdały blanszowane, czyli samo zdrowie

W dobie zdrowego odżywiania często poszukujemy dobrych zamienników niezdrowych przekąsek. Nie trzeba daleko szukać, bowiem obecnie w sklepach mamy prawdziwą skarbnicę witamin i minerałów. Jednym z nich są migdały blanszowane.

Właściwości migdałów

Migdały to samo zdrowie. Dlaczego? Przede wszystkim mają dużo witamin, głównie witamin B2 oraz E. Ponadto znajdziemy w nich nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli tzw. NNKT. Nie sposób też nie wspomnieć o potasie, fosforze, wapniu czy cynku.

Według badań naukowców migdały mogą poprawiać krążenie, a co za tym idzie obniżać ciśnienie. Dzieje się tak dzięki obecności witaminy E w migdałach. Wraz z nienasyconymi kwasami tłuszczowymi oraz błonnikiem stanowią doskonałe trio, które poprawia nasze zdrowie. Wystarczy spożywać około 50 gramów migdałów codziennie, aby zobaczyć pierwsze rezultaty.

Migdały poleca się również kobietom w ciąży. Zawierają przede wszystkim kwas foliowy. Mogą być również pomocą przy uciążliwych mdłościach. Migdały wspomagają wówczas organizm i pomagają wrócić do równowagi.

Choć przyjęło się, że migdały są dość kaloryczne, to mimo to działają odchudzająco. Regulują nasz metabolizm i sprawiają, że tkanka tłuszczowa gromadzi się nieco wolniej. Trzeba też pamiętać o dobroczynnej obecności błonnika, który szybciej wypełnia nasz żołądek i sprawia, że nie czujemy głodu.

Dla osób zmagających się ze stresem, migdały również mogą stać się rozwiązaniem. Magnez i witaminy z serii B wspomagają układ nerwowy i działają antydepresyjnie. Te same witaminy i minerały świetnie też pomogą na uciążliwy problem złamanych paznokci. Ponadto migdały wspierają też wzrost włosów.

Do czego ich użyć?

Migdały blanszowane to migdały pozbawione skórki, zatem są gotowe do użycia. Przydają się zwłaszcza przy tworzeniu fantazyjnych wypieków. Świetnie sprawdzą się przy ciastach, ciasteczkach czy też jako element kremów. Są również ważnym składnikiem francuskich makaroników. Migdały blanszowane mogą też zostać użyte przy wyrobie domowego marcepanu. W ten sposób będziemy mieć pewność, że znajdzie się w nim znacznie więcej migdałów, niż w wersji sklepowej.

Migdały blanszowane znajdziemy także w tradycyjnych ciastach keksowych, jak chociażby w tych tworzonych w Wielkiej Brytanii.

Najprostszym zastosowaniem migdałów jest jednak ich spożycie jako przekąskę. To doskonały pomysł w sytuacji, gdy chcemy obejrzeć film i coś podjadać. Taka zdrowa i odżywcza przekąska dostarczy nam wielu istotnych witamin oraz minerałów.

Migdały blanszowane świetnie sprawdzają się zatem w kuchni. Bez nich nasze ciasta i kremy miałyby zupełnie inny smak. Możemy zjeść je również jako przekąskę i zabrać ze sobą do pracy czy na uczelnię. Zdecydowanie to istotny element w każdej kuchni.

Milk obraz autorstwa freepik - www.freepik.com

Zdrowa przekąska – migdał blanszowany

Źródło naturalnego zdrowia

Kiedyś, poszukując informacji o naturalnych metodach zwalczania zgagi, znalazłem artykuł o wyjątkowych właściwościach migdałów. Ku mojemu zaskoczeniu przeczytałem, że nawet niewielka ilość zjadanych codziennie migdałów, skutecznie wpływa na pracę układu krążenia, stymuluje mózgu, korzystnie wpływa na pracę jelit i dostarcza naszemu organizmowi szereg niezbędnych witamin i minerałów. Zjedzenie 4 migdałów dziennie, pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę E!

Właściwości prozdrowotne migdałów były znane od wieków. Naukowcy twierdzą, że znaleźli dowody na uprawę migdałowców trzy tysiące lat temu w krajach Bliskiego Wschodu! Obecnie najwięksi producenci migdałów są ulokowani w Stanach Zjednoczonych,   choć migdałowiec jest uprawiany na większości kontynentów. W Europie w Hiszpanii i Portugalii.

Zdrowotne właściwości migdałów są niezaprzeczalne:

  • zmniejszają ryzyko chorób serca i układu krążenia
  • obniżają poziom złego cholesterolu
  • zmniejszają ryzyko cukrzycy
  • poprawiają pracę mózgu
  • wpływają na prawidłową pracę jelit

Niebezpieczna skórka migdałów

Niestety, skórka migdałów zawiera kwas fitowy, który może utrudniać przyswajanie minerałów takich jak magnez, cynk, żelazo, wapń. Ponadto, może zawierać toksyczne substancje chemiczne. Jest na to prosty sposób: należy pozbyć się skórki w procesie blanszowania. Najłatwiej zalać migdały wrzącą wodą i po kilku minutach można już ściągnąć skórkę. Niestety, ta metoda powoduje, że nienasycone kwasy tłuszczowe, pod wpływem wysokiej temperatury, zamieniają się w szkodliwe tłuszcze trans. Dlatego rozsądniej jest moczyć migdały w zimnej wodzie przez co najmniej 12 godzin. Skórka schodzi trudniej, niż przy zalaniu wrzątkiem, ale migdały będą zdrowsze.

Na szczęście, można kupić już gotowe migdały blanszowane metodą krótkotrwałej obróbki cieplnej.  Wysoka temperatura zastosowana w bardzo krótkim czasie nie powoduje negatywnych skutków. Orzechy zostają pozbawione skórki i wszystkie właściwości prozdrowotne są zachowane. Najlepiej kupować orzechy blanszowane w niewielkich opakowaniach, tak, by nie narażać migdałów na utlenianie i jełczenie zawartych tłuszczy.

Migdały blanszowane – przekąska godna polecenia

Migdały blanszowane nadają się doskonale do bezpośredniego spożycia (https://www.bee.pl/targroch-migdaly-blanszowane-1-kg_p997648.html). To zdrowa i wspaniała przekąska. Migdały blanszowane podnoszą smak i wartości odżywcze sałatek czy zup. Zastosowanie w cukiernictwie nawet nie wymaga komentarza. Marcepan, czyli roztarte migdały z cukrem, to tradycyjny przysmak znany od wieków. A dodatek blanszowanych migdałów na tortach, masach, w ciastach i ciastkach, w czekoladzie… Rozmarzyłem się. Niestety, w tym przypadku właściwości prozdrowotne migdałów nie rozgrzeszą naszego łakomstwa

Food obraz autorstwa rawpixel.com - www.freepik.com

Migdały blanszowane – co to?

Migdały są proste w przechowywaniu oraz są dobrym elementem odpowiedniej zakąski, zastępującej chipsy czy ciastka. Stanowią doskonałe zestawienie atutów smakowych oraz bogactwa własnych wartości. Dobre jako przekąska i jako dodatek do ciast. ogate w doskonałe pierwiastki i pozostałe elementy wzmacniające – migdały blanszowane dobrze uzupełniają deficyt witaminy E, zmniejszają ilość złego cholesterolu. Dzięki blanszowaniu migdały można wykorzystywać z przeznaczeniem do wielu dobrych potraw oraz deserów. Pozbycie się ciemnej skórki, więc blanszowanie migdałów, to sposób na to, by osiągnąć jeszcze odpowiedniejszy przysmak. Migdały blanszowane od lat znane są ze własnych unikalnych wartości wzmacniających.

Pochodzenie

Migdałowiec wychodzi z Azji oraz jest jednym spośród najdawniejszych drzew uprawianych na świecie. Botanicy wskazują, iż migdał uprawiany w obecnych czasach jest normalną krzyżówką trzech prehistorycznych, dzikich rodzajów, jakie znaleziono w wypalonych słońcem górach środkowej Azji. Na starcie wiosny, gdy jeszcze żadne drzewa nie mają liści, migdał jest obsypany biało – jasnymi kwiatami. Migdały wyróżniają się wielką liczbą potrzebnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, jakie są niezbędne w naturalnej diecie człowieka. Teraz większość migdałów wychodzi z USA, Hiszpanii oraz Chin.

Migdały blanszowane

Migdały blanszowane są najdorodniejszą przekąską w trakcie ciężkiego dnia. Dzienna ilość zapewnia multum wzmacniających elementów natomiast ich wpływ na nasze zdrowie jest duży. Wysoka ilość potrzebnych nienasyconych kwasów tłuszczowych czyni je jeszcze ważniejszym elementem w naturalnej diecie. Są pochodzeniem cennego potasu i fosforu. Jest w nich także magnez, żelazo, wapń, sód oraz cynk. Migdały blanszowane mają własny przeciwutleniacz jakim jest witamina E. Z grupy witamin mają jeszcze wit B3 (niacynę), wit B2 (ryboflawinę) i wit B9 (kwas foliowy). To również dobre źródło białka i błonnika pokarmowego, dzięki którym migdały są sycące.

Wartości

Migdały są bogatym źródłem witaminy E, jaka jest przeciwutleniaczem przeciwdziałającym tworzeniu wolnych rodników. Natomiast więc zabezpieczają nas przed arteriosklerozą, zawałem serca, nowotworami, udarem mózgu, osłabieniem wytrzymałości oraz wczesnym starzeniem się. Ich plusem jest również ilość dużej zawartości białka (polecane w diecie wegetariańskiej). Także migdały mają dużą ilość witamin B1 oraz PP i potas, więc elementy poprawiające prace umysłu gwarantując tym samym doskonalszą pamięć oraz koncentrację. Z owego powodu migdały poleca się uczniom i wszelkim tym, jacy chcą jak najlepiej wchłaniać wiedzę.

Migdały, zdrowie, witaminy

Migdały są proste w przechowywaniu oraz są dobrym elementem odpowiedniej zakąski, zastępującej chipsy czy ciastka. Stanowią doskonałe zestawienie atutów smakowych oraz bogactwa własnych wartości. Dobre jako przekąska i jako dodatek do ciast. ogate w doskonałe pierwiastki i pozostałe elementy wzmacniające – migdały blanszowane dobrze uzupełniają deficyt witaminy E, zmniejszają ilość złego cholesterolu. Dzięki blanszowaniu migdały można wykorzystywać z przeznaczeniem do wielu dobrych potraw oraz deserów. Pozbycie się ciemnej skórki, więc blanszowanie migdałów, to sposób na to, by osiągnąć jeszcze odpowiedniejszy przysmak. Migdały blanszowane od lat znane są ze własnych unikalnych wartości wzmacniających.

Pochodzenie


Migdałowiec wychodzi z Azji oraz jest jednym spośród najdawniejszych drzew uprawianych na świecie. Botanicy wskazują, iż migdał uprawiany w obecnych czasach jest normalną krzyżówką trzech prehistorycznych, dzikich rodzajów, jakie znaleziono w wypalonych słońcem górach środkowej Azji. Na starcie wiosny, gdy jeszcze żadne drzewa nie mają liści, migdał jest obsypany biało – jasnymi kwiatami. Migdały wyróżniają się wielką liczbą potrzebnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, jakie są niezbędne w naturalnej diecie człowieka. Teraz większość migdałów wychodzi z USA, Hiszpanii oraz Chin.

Migdały blanszowane

Migdały blanszowane są najdorodniejszą przekąską w trakcie ciężkiego dnia. Dzienna ilość zapewnia multum wzmacniających elementów natomiast ich wpływ na nasze zdrowie jest duży. Wysoka ilość potrzebnych nienasyconych kwasów tłuszczowych czyni je jeszcze ważniejszym elementem w naturalnej diecie. Są pochodzeniem cennego potasu i fosforu. Jest w nich także magnez, żelazo, wapń, sód oraz cynk. Migdały blanszowane mają własny przeciwutleniacz jakim jest witamina E. Z grupy witamin mają jeszcze wit B3 (niacynę), wit B2 (ryboflawinę) i wit B9 (kwas foliowy). To również dobre źródło białka i błonnika pokarmowego, dzięki którym migdały są sycące.

Wartości

Migdały są bogatym źródłem witaminy E, jaka jest przeciwutleniaczem przeciwdziałającym tworzeniu wolnych rodników. Natomiast więc zabezpieczają nas przed arteriosklerozą, zawałem serca, nowotworami, udarem mózgu, osłabieniem wytrzymałości oraz wczesnym starzeniem się. Ich plusem jest również ilość dużej zawartości białka (polecane w diecie wegetariańskiej). Także migdały mają dużą ilość witamin B1 oraz PP i potas, więc elementy poprawiające prace umysłu gwarantując tym samym doskonalszą pamięć oraz koncentrację. Z owego powodu migdały poleca się uczniom i wszelkim tym, jacy chcą jak najlepiej wchłaniać wiedzę.

Milk obraz autorstwa freepik - www.freepik.com