Migdały blanszowane, czyli samo zdrowie

W dobie zdrowego odżywiania często poszukujemy dobrych zamienników niezdrowych przekąsek. Nie trzeba daleko szukać, bowiem obecnie w sklepach mamy prawdziwą skarbnicę witamin i minerałów. Jednym z nich są migdały blanszowane.

Właściwości migdałów

Migdały to samo zdrowie. Dlaczego? Przede wszystkim mają dużo witamin, głównie witamin B2 oraz E. Ponadto znajdziemy w nich nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli tzw. NNKT. Nie sposób też nie wspomnieć o potasie, fosforze, wapniu czy cynku.

Według badań naukowców migdały mogą poprawiać krążenie, a co za tym idzie obniżać ciśnienie. Dzieje się tak dzięki obecności witaminy E w migdałach. Wraz z nienasyconymi kwasami tłuszczowymi oraz błonnikiem stanowią doskonałe trio, które poprawia nasze zdrowie. Wystarczy spożywać około 50 gramów migdałów codziennie, aby zobaczyć pierwsze rezultaty.

Migdały poleca się również kobietom w ciąży. Zawierają przede wszystkim kwas foliowy. Mogą być również pomocą przy uciążliwych mdłościach. Migdały wspomagają wówczas organizm i pomagają wrócić do równowagi.

Choć przyjęło się, że migdały są dość kaloryczne, to mimo to działają odchudzająco. Regulują nasz metabolizm i sprawiają, że tkanka tłuszczowa gromadzi się nieco wolniej. Trzeba też pamiętać o dobroczynnej obecności błonnika, który szybciej wypełnia nasz żołądek i sprawia, że nie czujemy głodu.

Dla osób zmagających się ze stresem, migdały również mogą stać się rozwiązaniem. Magnez i witaminy z serii B wspomagają układ nerwowy i działają antydepresyjnie. Te same witaminy i minerały świetnie też pomogą na uciążliwy problem złamanych paznokci. Ponadto migdały wspierają też wzrost włosów.

Do czego ich użyć?

Migdały blanszowane to migdały pozbawione skórki, zatem są gotowe do użycia. Przydają się zwłaszcza przy tworzeniu fantazyjnych wypieków. Świetnie sprawdzą się przy ciastach, ciasteczkach czy też jako element kremów. Są również ważnym składnikiem francuskich makaroników. Migdały blanszowane mogą też zostać użyte przy wyrobie domowego marcepanu. W ten sposób będziemy mieć pewność, że znajdzie się w nim znacznie więcej migdałów, niż w wersji sklepowej.

Migdały blanszowane znajdziemy także w tradycyjnych ciastach keksowych, jak chociażby w tych tworzonych w Wielkiej Brytanii.

Najprostszym zastosowaniem migdałów jest jednak ich spożycie jako przekąskę. To doskonały pomysł w sytuacji, gdy chcemy obejrzeć film i coś podjadać. Taka zdrowa i odżywcza przekąska dostarczy nam wielu istotnych witamin oraz minerałów.

Migdały blanszowane świetnie sprawdzają się zatem w kuchni. Bez nich nasze ciasta i kremy miałyby zupełnie inny smak. Możemy zjeść je również jako przekąskę i zabrać ze sobą do pracy czy na uczelnię. Zdecydowanie to istotny element w każdej kuchni.

Milk obraz autorstwa freepik - www.freepik.com